Ten Thoughts I’ve Had While Moving House

Hello Internet, I am moving house! Probably not news if you’re my Facebook friend though, since I’ve posted about 50 million status updates attempting to give away my furniture over the course of the last five weeks but that’s beside the point (however if you’re after a queen sized bed frame or a lounge, hit me up!). I digress.
Moving sucks. It sucks the big one. I’ve only been in this place for three years but I managed to accumulate so much crap (okay a lot of it was left here by my ex – a.k.a he of poor taste and excessive amounts of novelty aprons) SO. MUCH. CRAP.
I would estimate that I’ve taken around 25 garbage bags worth of stuff (that is probably not actual crap) to the op shop and chucked around 10 bags straight into the bin. Aren’t humans terrible consumption machines?
Once again, I digress. So here are some of the things that have popped into my mind as I’ve trawled through it all…

  • I don’t have much stuff, I can totally fit my entire life into my Ford Fiesta.
  • Actually would two moving vans be excessive? Better make it three for good luck.
  • I’ll need to get rid of some clothes, this should only take an hour or so…*five hours later* “can someone please cut me out of my year 12 formal dress? It seems I gained some weight at some stage in the last seven years”
  • Ohh look it’s the diary I kept from the age of 14 to 16, this should be filled with all kinds of juicy memories…*three hours later* “Okay, I was either the most boring teenager in the world or incredibly paranoid that my parents would read this…I’m hoping it was the latter”
  • OMG I loved this top when I was twelve, I wonder if it still fits. Yep, fits. I sure was a chubby twelve year old. Tie dyed dolphin t-shirts are cool, don’t let anyone ever tell you otherwise.
  • Hmm does out of date medication still work? And is it okay if it has someone else name on it?
  • I wonder if old Kinder Surprise toys are worth anything?
  • PAUSE – sorry, I zoned out for a bit, I was watching the Spice Girls movie on VHS. I still have a video plays – how crazy is that?!
  • Who was Richard and why do I have a pair of ladies underwear with ‘his’(?) name on the tag?
  • Hmmm do you think people would pay actual money for an urn full of Grandma’s ashes? Also, why do I have an urn labelled ‘grandmas ashes’ – both my Grandma’s are alive…

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s